07 de març 2008

Sopa de carbassa o carbassó

Hola a tots!
Vaig una mica ràpid per que tinc a un familiar a l´hospital. Aquest més es celebra el Dia de la Dona Treballadora i quasi que voldria fer-me un homenatge a mi mateixa i a tantes dones de la meva generació (bisagra en diuen) que tant servim per a un “fregado” com per a un “barrido”: cuineres, infermeres, netejadores, oficinistes, .... Vinga un aplaudiment!! Gràcies.
Avui faré una recepta molt coneguda per tots, però que la meva filla m’ha demanat que en deixi constancia escrita (com un testament, vaja). La base és la clàssica “Vichyssoise” però adaptada perquè tingui més vitamines.

SOPA DE CARBASSA O CARBASSÓ

Ingredients (per a 6 persones):
1 carbassa d’uns 500 g.o be un carbassó gros
1 patata grosseta o dues de mitjanes
3 porros (la part blanca)
1 ceba també grossa
50 g de mantequilla (jo l’utilitzo baixa en greix)
oli d’oliva (un xorret)
1 l de caldo de pollastre en tetrabrik
2 llenques de formatge o llet o nata líquida (si voleu també tot baix en greix)

1. Trinxem petits els porros i la ceba i els rentem en una escorredora a raig d’aixeta perquè marxi tota la sorra que els porros solen tenir.
2. Escalfem a una olla la mantega i l’oli. Quan comença a desfer-se la mantega hi afegim els porros i la ceba nets. Deixem que s’estovin uns minuts, remenant-ho de tant en tant.
3. Mentre, haurem pelat la carbassa i la patata; ho tallarem a daus i ho rentarem a la mateixa escorredora (si ho féssim amb carbassó no el pelarem, només en treuríem les puntes i el faríem a daus). Ho afegirem a l’olla i també deixarem que s’estovi tot plegat durant uns 5 minuts més.
4. Ara és el moment de posar-hi el litre de caldo i esperar a que arrenqui el bull, i es deixa coure ¼ d’hora més.
5. Després hem d’afegir-hi o be les llenques de formatge, o un xorret de llet o nata líquida, això al vostre gust o del que disposeu.
6. Rectifiqueu de sal, també al vostre gust, ja que la carabassa sol ser molt dolça. Si la voleu més clareta podeu afegir-hi mes llet.
7. Ja podeu triturar-la amb el minipimer i servir-la.

Es una sopa molt “fina “ que us farà quedar molt be si teniu convidats.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Que bé! Aquesta la farem aquesta mateixa setmana, que molts cops em ve de gust. Mama, si es que ets experta en sopes!
maria

Guifré, el petit ornitòleg aficionat ha dit...

Jo la vaig fer molt semblant un dia perque volia fer una vichyssoise pero no tenia carbasso i carbassa si i em va quedar xupi.