26 de febrer 2008

Pasta fresca amb foie


Per fi he trobat el moment d’escriure la primera recepta. Voldria fer-ne de dos tipus: les tradicionals que he vist cuinar sempre a la meva mare, i unes altres que he anat recopilant de llibres i TV i les he adaptat per que siguin fàcils de fer, amb pocs ingredients i sense tenir d’utilitzar gaires estris de cuina, o sigui per a joves. Començaré per les fàcils perquè ningú es desanimi. Vinga som’hi!!

PASTA FRESCA AMB FOIE (Santi Santamaria)
Ingredients (2/3 persones):
250 g
de pasta fresca (la farcida de formatge de Guissona està força bé)
70 g de bloc de foie mi-cuit (pot servir també foie gras d’ànec o d’oca)
2 rovells d’ou
40 g de parmesà en pols
140 ml de nata líquida (jo l’utilitzo baixa en greix)
Sal i pebre

1. En un recipient poseu els rovells d’ou, la nata líquida i el parmesà ratllat, un pessic de sal i pebre i bateu-ho amb un batidor de varilles, ben fort .
2. En una olla amb aigua (2 l) sal (1 cullerada sopera rasa) i una fulla de llorer, bulliu la pasta al vostre gust o els minuts que indiqui el paquet. Escorreu-la i poseu-la a una paella antiadherent a foc mig juntament amb una mica d’aigua de la seva cocció, aboqueu-hi la mescla del bol, remeneu-ho però no deixeu que es quallin massa els rovells, poseu-hi el foie tallat a daus, una altra remenadeta i ja ho podeu servir.
I ja està. El cas és que amb pocs diners podeu menjar bé que és el truc que han fet servir de sempre les mares i àvies per tirar endavant una casa, i fer créixer totes les generacions de nens i joves.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Mmmh la meva pasteta amb foie, un dels meus preferits... ens anirà molt bé tenir les receptes a mà.
Maria

Anònim ha dit...

Ho probaré aquest cap de setmana a veure si me´n surto

:D

Joan Pol

Anònim ha dit...

deu ser exquisida! passa a formar part del meu arxiu de receptes.
Això del foie mi-cuit????
Cesca Aubanell

Jose Jurado ha dit...

Eii !!! jo soc el famós amic que tastava aquest menjar tan exquisit, de fet aquesta recepta la faig molt sovint desde llavors.

Ànim amb el blog que ens ajudarà bastant.

records

Guifré, el petit ornitòleg aficionat ha dit...

Jo ja fa temps que no la menjo perque no l'he fet mai, prefereixo endur-me-la feta de casa els pares qun hi vaig algun dia. Mandrós que és un!